Löysin vanhat päiväkirjani. Unohtuneita asioita oli paljon. Melko vähän sitä ihminen muuttuu.
Mies-ihanne vuonna 1984:
Ihannemiehessä on tärkeää, ettei se haise pahalle. Tarkoitan vaikkapa Kouros, Old Spice tai Tabac. Rehellinen saippua on pop, samoin bensa, öljy (ei Biz Buin!) ja nurmikko. Sellainen mikä jää Stadikalta ihoon, kun hengailee päivän uima-radan liepeillä.
Eikä mielellään mikään lihasjööti. Ne mä jätän Vivin huoleksi.
Sen pitäisi myös olla kiinnostunut naisestaan eikä vain työstä, frendeistä tai moottoripyörästään.
Vähän vanhempi se saisi olla. Eikä mikään häntäheikki, ne on niin nähty. Siis ei mikään monen virityksen mies, mä tarkoitan.
Plussaa on hyvä musamaku (U2, Police, Paul Oxley’s Unit, Simply Red, The Boss!..), mutta ei mikään taustahäly-mies. Joihinkin asioihin vaan voi keskittyä sata lasissa.
Aamuisin se ei saisi lörpötellä, mielellään voisi lähteä duuniin jo ennen mua.
Iltasin, lomalla ja vapaapäivinä antautuisin siveltäväksi. Kädet on tärkeät! Ja pitkät kynnet on heti lähtökäsky!! Luiskaan vaan.
Mä en haluaisi katsella sen varpaita, koska ne ovat ihmiskehon kamalin osa. Jos se voisi pitää vaikka tennissukkia tms.
Myöskään siivoamisesta ei saisi niuhottaa. Mun lavuaarinreunat pitää jättää rauhaan, koska siihen kerättyihin tuotteisiin vain mulla on oikeus. Kerran yksi urpo järjesteli koon mukaan purnukat ja pyyhki meikkivoiteet oma-aloitteisesti altaasta. Ai yhteinen elämä? No way ja sitten en enää vastannut sen puheluihin. Kun se soitti ja kysyi mitä kuuluu, vastasin, että haloohaloo, ei kuulu mitään, vissiin rikki tämä puhelin. Kolmannella kerralla se jo älysi. Ei jaksa tuommoisia. Katselkoon Servi Systemsiltä jotain namua.
Mussa ei saa roikkua eikä varsinkaan saa holhota. Osaan laittaa oman villatakin itse, kiitti. Jos haluaa käytännönasioilla palvoa, sen voi näyttää vaikkapa vaihtamalla talvirenkaat ennen juhannusta tai jotain.
Hajuun vielä sen verran, että mitään makkaraperunoita valkosipulikastikkeella ei voi syödä joka päivä.
Rahalla ei ole väliä, koska se ei ole mun valuutta.
 
<3 Lispetti
PS. Oli siinä jotain muutakin kuten hiuksista, mutta sehän on niin ohimenevää. Sitten olin piirtänyt sydämiä. Varmaan se tarkoitti jotain syvempää..