Lupasin kertoa perheestäni. Melko vaikeaa, sillä olen jäävi, mutta parilla sanalla.
Minulle perhe on enemmän kuin tämä yksikkö, joka meillä asuu. Ystävät ovat osa sitä!
Vanhin lapseni Ilkka on jo päälle kahdenkymmenen ja opiskelee insinööriksi Helsingissä. Oikein komea nuori mies, tukka aina kivasti. Ilkka valmistunee pian. Tyttöystävää hänellä ei tietääkseni ole (hyvä, sillä en halua vielä mummoksi näin nuorena).
Kaksi tytärtäni ovat aivan toistensa vastakohtia. Sanoisinkin heidän tulleen molempiin vanhempiinsa, väkevästi.
Sanelma käy lukiota ja on 17 v. Hän on ekosuuntautunut ja kiinnostunut kierrätyksestä, kasvissyönnistä ja muista maailmaa parantavista asioista. Sanelma on opettanut minulle käyttämään kankaisia kasseja ja olen muutaman kerran piipahtanut kirpputoreilla. Sanelmalla on isot rastat.
Kajsa on vielä yläasteella (onko sellaisia vielä?) ja iältään 15 v. Hän puolestaan on egosuuntautunut. Meillä on paljon yhteistä kuten laadukkaat, kiiltäväpintaiset naistenlehdet, uusimmat trendit ja tyttökiva. Hänen kanssaan voin milloin tahansa lähteä piristävälle kaupunkikierrokselle. Usein rantaudumme pienet pussukat täynnä kiehtovia meikkiuutuuksia. Kajsan hiukset vaihtavat tyyliä usein. Hän taistelee aamuisin kaksikin tuntia suoristaakseen luonnonkiharat.
Vilho on Sanelman poikaystävä. Pitkät, mustat hiukset. Hän soittaa sähkökitaraa.
Vivi on vanhin ystävättäreni. Olemme tunteneet jo Kirkkopuiston tyttökoulusta asti, 70-luvulta. Hän ei ole vielä vakiintunut suhteissaan. Puhumme puhelimessa päivittäin, sillä Vivillä on lenkillä aina mukana hands free- puhelin. Hän tietää kaiken ruokavalioista! Autan häntä pysymään kunnossa.
Sisko on minua vuosia nuorempi siskoni. Erisnimet kirjoitetaan isolla. Sisareni on eronnut ja siis sinkku. Hän tietää ajatukseni jo ennen kuin vuodatan. Olemme siis melkein kaksoset.
Äitini on maailman elegantein ilmestys. Hänellä on vain yksi vika, se äijä, jonka kanssa äiti hengailee.
Mies, tuo elämäni valo, ilman häntä en haluaisi elää päivääkään! Joskus on pakko, koska hän tekee paljon töitä. Hänen yrityksensä laajentaa Kreikkaan, siksipä lähden hänen kanssaan sinne kesäksi. Miehellä on karvainen, turvallinen rintakehä ja hyvin, hyvin lyhyitä vastauksia kysymyksiini. Lempilukemisto koostuu Bilteman kuvastosta ja Tuulilasin tyyppisistä julkaisuista.
* * *
Rajatapauksena on isäni. Häneltä olen perinyt mieltymykseni pitkiin puheluihin. Meillä on ongelmallinen isä-tytär-suhde. Se elää..
<3 Lispetti
PS. laitoin lihavoidun (yak!) fontin, koska on mukavampi lukea ilman silmälaseja, jos ne on hukassa.
Kommentit