Kiitos kaikille synttäreille osallistujille. Olin pukeutuneena vuoden 1961 pikkumustaan ja helmiin, Mies farkkuihin ja mustaan paitaan..tuota, siinä kai ne olennaisimmat. Kakkuja oli kuusi plus yksi bonus. Jokaiselle , sille alkavallekin, vuosikymmenelle omansa. Nostalgiapöydässä oli lisäksi banaani-kermakakku (lausutaan panaanikaakku ja sen erikoisuutena on aina liian vähän kermaa päällä), levypiirakkaa, tiikerikakku ja mitä kaikkea. Naapurustossa asuva Merja, jonka puoliso myös täytti tuon viisikymmentä, auttoi minua valmisteluissa. Oho, eksyin sivupolulle.
Olennaista juhlissa on toiset juhlijat. Kuinka usein voit paistatella ystävien lämmössä?
Vietin muutamia hetkiä vaatehuoneessani. Tutut ymmärtävät ja jaksavat olla ilahduttavan kiinnostuneita tangoista (niihin ripustusjutuista, ei alusvaatteista) ja mielelläni olen opaskierroksella mukana. Eräs vieras kysyi, pidänkö kirpputoria? Haloo.
– Yritäpäs mennä sieltä mitään ostamaan, Sisko varoitti.
 Minulla on ihana ystävätär, joka on ostanut kaksion omille vaatteille. Ehkä cooleinta kaikista.                                                                 
 Ja hänen vaatehuoneesta idea kirposi tajuntaani. Tarvitsen vaateille huoneen. Voi olla, että ihan hivenen karkasi mopedi hansikkaasta. Ostin sinne viikolla kuudennen tangon, sellaisen kirppiksiltä tutun mallin. Oikein kätevä ja laittaisin kyllä tähän blogiin kuvia, mutta en osaa. Ehkä joskus opin.
Tiivistelmänä 31.3.2011: Kello 00.03 hiivimme Sanelman ja Kajsan kanssa makuuhuoneeseen, jossa Mies kuorsasi jo täydellä teholla. Muuten olisimme menneet vasta aamulla, mutta minä en jaksanut enää pitää lahjasalaisuuttani. Avasin pienen pullon samppanja, täytimme neljä lasia ja lauloimme ylistysaarian hänelle.
Ehkä kello 00.12 olin jo pienessä hävettävässä hiprakassa. Maailman huonoin alkoholipääni oli taas astunut näyttämölle. Pienessä päässälaskutoimituksessa pikaisesti tulos on noin puoli desilitraa kuohujuomaa per nautiskelija. Tytöt nauroivat minulle ääneen. Voivoi.
12–24 juhlittiin ystävien kera. Lopetin päiväni lasilliseen cavaa, samoin seurauksin kuin päiväni aloitinkin. Söin monta lautasellista ylimääräiseksi osoittautunutta ruokaa, sillä painoni putosi edelliselle kymmenluvulle eli juhlan kunniaksi alkaa vitosella. Oi, hieno symbolinen ele. Nyt siis seuraavan vuosikymmenen voi alkaa kutosella?
 
<3 Lispetti
 
 
PS. Olen niin saanut 5kymppistä. Joo, aina vaan paranee!
PS2. Kaapin päällä on upouusi viiri.
Musavinkki: Far,far away, Slade