Voi tietysti olla mahdollista, että olisin joskus ihan sivulauseessa saattanut mainita ikikestolaulajasuosikkini nimen ja sehän on SAMI SAARI.
Kävikin tässä viikolla niin onnekkaasti, että Dallapé oli keikalla Hämeenlinna Verkatehtaalla ja guess what, minulla oli sinne liput! Eka rivi ja paikka kolmetoista, aivan mikrofonin edessä.
En ole voinut tätä kokemusta jakaa kuin Facebookissa, koska vasta tänään alkaa henki kulkea ja ajatus.
Minä ja Mies lähdimme ajoissa (vaikka hän onkin hämäläinen ja myöhässä kaikista tilaisuuksista, aina) kotoa ja näytti siltä, että ehtisimme hyvin, mutta Verkatehtaan parkkipaikka oli täynnä ja Mies joutui etsimään jostain hevon kuusesta paikan. Minä jäin pois ovella, sillä mun uuden saapikkaat olivat hämmästyttävän liukkaat, mustat, ulottuvat reiteen, unelmat. Ehdin vielä ehostaa ja kampaillakin puuteroimishuoneessa.
Viimeinen sisäänsoitto oli mennyt jo minuutteja sitten, Miestä ei näy. Konsertti alkaa ja kävelin sisälle alkusoiton aikana. Harmitti. Moukkamaista, nolottihan se. Myöhästely on anteeksi antamatonta. Huolehdin lipuntarkastajatytölle, että päästää Miehen sisälle varmasti. Häntä ei myöhästely puristele lainkaan. Sali oli tupaten täynnä.
Mies pääsi paikalle ja vaivuin ekstaasiin, korostan vielä, että eturivissä, mikin eli Sami Saaren edessä. Olin niin häkeltynyt, etten voinut katsoa häntä silmiin.
Väliaika.
– Hirveän tuttu ääni tuolla Saarella. Onko se radiojuontaja tai jotain, kuulen naisen äänen kalkattavan takanani.
Pyhäinhäväistys!
– Turpa kiinni, ajattelin mielessäni. Pyörryn sisäisesti.
Toivun, kun Mies tuo kahvia.
– Pääsitkö helposti sisälle ilman lippua? kysyin.
– Joo, se tyttö kysyi ovella, että minkä näköinen vaimo, Mies vastasi.
– Ai?
– Mä sanoin, että semmoinen pieni nainen, joka luulee olevansa lihava.
– Hehheh. Etkä oikeasti sanonut.
– Sanoin ja se muisti heti sen kuuman pakkauksen.
En osaa verbaalisti tai muutenkaan kertoa teille konserttikokemustani. Olipahan vain ihana, hieno ja odotan pääseväni Samin keikalle, kun se laulaa ihanaa souliaan.
Niin, niin mykistävän ihana artisti. Olen puhunut.
 
<3 Lispetti
PS. Saarella oli jalassaan ihanat kiiltonahkaiset kengät, varmasti Olavi Virran vanhat.
PS2. Anteeksi, mulla ei tainnut olla asiaa juurikaan, kunhan hehkuttelen.
 
Musavinkki: Sami Saari, koko tuotanto (mulla on ja ekstrat lisäksi)
Käykää You Tubessa!