Turvotus ei ehkä johdukaan lämpimästä ilmasta vaan fetasta, oliiveista ja muista suolaisista herkuista. Sehän tarkoittaa vain yhtä asiaa. Lihomista.
On aivan sama nouseeko paino suolalla tai läskillä, turvotus on painoa. Miten ihmeessä täällä tulee toimeen ilman suolaa ja juomista? Siis syömistä ja juomista? Numero vaa’an näytössä on se avaintekijä. Inhoan sitä punaista vilkkuvaa valoa!
Mun on keksittävä jokin keino ja vähän vikkelästi. Tämä turvotus ei näet ulotu lainsinkaan rintoihini vaan yleensä kauniisiin jalkateriini. Kengät puristavat ja aiheuttavat rakkoja. Parempihan olisi DD kuin koon suuremmat jalkineet.  Huom! Olen ollut ostamatta toisia kenkiä, rimpuilen kuluttamista vastaan sitkeästi kuin pieni gekkolisko ikkunassamme.
Yritän hoitaa kuntoani pyöräilemällä, mutta kaikkein mieluisin muoto kuitenkin kuumassa on uinti. Arvatenkin uimapukuni on siellä kuistilla olevissa vaatelaatikoissa. Uimapukukauppaan en mene kuin aivan äärimmäisessä hädässä, täällä en lainkaan. Näiden biksut on suunniteltu pelkästään nuorille kehoille, ja niistäkin vain niille ohuimmille, ei skandinavisille basic-röllöille. Sellaisesta kaupasta minäkin voisin löytää suloilleni omansa.
Miehellä on aina vapaata viikonloppuisin ja hän pitää rannalla löhöämisestä. En voi ottaa siihen nyt osaa eikä mulla ole oikein käypää selitystä miksi en.
Vivi ja Sisko lupasivat lähettää mulle postissa uikkareita, mutta kun olemme jo ensi viikolla lähdössä käymään Suomessa, ei posti ehdi siinä ajassa. On kai sinniteltävä ja ratkaistava tuo paino-ongelma jotenkin helpommalla tavalla. Mutta miten??
Välillä kesken unieni herään siihen kamalaan tunteeseen, että ruhoni valuu yli sängynlaitojen. Mies ei oikein jaksaa ottaa osaa syvälliseen keskusteluun tältä osin kello neljä aamulla, vaan ojentaa kätensä kohti ja pyytää kainaloonsa jatkamaan unia. En mä voi mennä, koska  A) hänen verenkiertonsa estyy B) en pääse tarpeeksi lähelle, koska olen jättiläinen ja tissit valuvat lakanaa pitkin metrin oletetuista kyljistä Mieheen päin C) hänkin havaitsee läskini todellisen tilan. Siksi sanon, että mun on mentävä alakertaa pissille.
Portaiden päässä on lisäksi niin kamala peili, että takalisto näyttää sillitynnyriltä. Eikä sitä voi ohittaa katsomatta, siis peiliä eikä tynnyriä. Päästyäni takaisin vuoteeseen, olen kalmankalpea järkytyksestä. Hän kuorsaa jo ja minä pyörin sängyssä unettomana. Laihduttaakohan sellainen kääntyily, jos lisään sitä kymmenen kertaiseksi? Olen jo vilkuillut vesipullojen suuntaan. Kajsa käyttää niitä käsipainoina ja sillä ei tod. ole ongelmia suolan kanssa.
<3 Lispetti
PS. Aamulla olen aivan väsyksissä enkä ole toistaiseksi aloittanut väikkärin tekoa. Soitan kaiken uhalla Viville, hän lohduttaa turvotuksen menevän ohi, kunhan vain elimistöni tottuu Välimerelliseen ilmastoon. Vivi on hyvä valehtelemaan.
Musa valinta: Mikä tahansa Weathergirlsejen biisi